Op 17 september start Operatie Market Garden, de grootste luchtlandingsoperatie uit de geschiedenis. Het doel van de geallieerden is de bruggen over de Maas, de Waal en de Rijn in handen te krijgen en door te stoten naar Berlijn om de Tweede Wereldoorlog nog voor de kerst van 1944 te beëindigen. Op deze manier omzeilt men de goed verdedigde Siegfriedlinie (Westwall), die Duitsland langs de Rijn beschermd.
Op 4 september 1944 geeft de Britse veldmaarschalk Montgomery opdracht een ambitieus plan uit te werken om de rivierovergangen bij Grave, Nijmegen en Arnhem in handen te krijgen. Montgomery hoopt zo het terugtrekkende Duitse leger een beslissende nederlaag toe te brengen. Operatie Market Garden start op 17 september 1944 en bestaat uit twee delen: de luchtlandingsoperatie (Market) en het grondoffensief vanuit België (Garden).
De operatie is ambitieus, maar faalt door de slechte weersomstandigheden en hevig Duits verzet, vooral bij de brug van Arnhem. Maar er zijn meer redenen: een te grote afstand tussen de luchtlanding zones en de bruggen bij Arnhem en Nijmegen, communicatieproblemen, de moeizame opmars van de grondtroepen en fouten bij het opperbevel.
De tweede wereldoorlog is een populair verzamelgebied voor Nederlandse muntverzamelaars en numismaten. Bijzondere onderwerpen en historische getuigenissen van naaste generaties maken dit tot een verzamelgebied met een brede aantrekkingskracht. Met 3D- colour Strike Market Garden uitgifte begint de geheel vrijblijvende collectie “Het Koninkrijk der Nederlanden in Oorlog”. De collectie omvat de belangrijkste momenten van ons Koninkrijk in de periode 1940 tot 1945.
Na de succesvolle Slag om Nijmegen slagen de geallieerden er niet in om ook de laatste brug bij Arnhem te veroveren; het is de spreekwoordelijke ‘brug te ver’. Uiteindelijk mondt deze ambitieuze operatie uit tot één van de grootste geallieerde mislukkingen uit de Tweede Wereldoorlog.
Specificaties Collectie Het Koninkrijk der Nederlanden in Oorlog | |
Materiaal: | Verzilverd |
Diameter: | 40 mm |
Gewicht: | 32 gram |
Techniek: | 3D Colour strike |
Levering: | 1x per maand |
Eénmalige prijs: | € 14,95 voor 1e levering |
Normale prijs: | € 49,95 per vervolg levering |
Verzendkosten: | € 4,95, éénmalig gratis |
Limitering: | max. 1 per huishouden, 2.000 complete collecties |
Verzamelkwaliteit: | Hoogste |
Inclusief: | Certificaat van Echtheid & Luxe opbergmap |
Retourgarantie: | Binnen 30 dagen na ontvangst retour – altijd 100% uw aankoopbedrag terug |
Munt-Online vindt de bescherming van de persoonlijke gegevens van haar klanten en bezoekers op haar websites belangrijk.
Persoonsgegevens van klanten en bezoekers worden daarom zorgvuldig behandeld en beveiligd. Munt-Online houdt zich bij het verwerken van persoonsgegevens aan de Algemene Verordening Persoonsgegevens. De verantwoordelijke voor de gegevensverwerking is Munt-Online.
Bij de verwerking van persoonsgegevens en de levering van haar diensten kan Munt-Online een eventuele (sub)bewerker(s) inschakelen.
Delen wij uw gegevens met anderen?
Wij zullen uw persoonsgegevens niet verkopen aan anderen of delen met derden voor commerciële doeleinden. Als u zich bijvoorbeeld aanmeldt voor onze nieuwsbrief, of u wordt klant bij Munt-Online door een product of dienst af te nemen, ontvangt u dus geen e-mails van andere bedrijven. Onze werknemers zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren en hebben hiervoor een verklaring ondertekend.
Tenzij Munt-Online daartoe verplicht is op grond van de wet of een rechterlijke uitspraak, zal zij ook de Nederlandse overheid niet uw persoonsgegevens verstrekken.
Waarvoor verwerken wij uw persoonsgegevens
Munt-Online verwerkt uw persoonsgegevens in het kader van een efficiënte en effectieve bedrijfsvoering en in het bijzonder in het kader van het uitvoeren van de volgende activiteiten:
Wanneer u besluit klant te worden en een aankoop verricht slaan wij van u de volgende gegevens op :
Volgens de Nederlandse wetgeving is Munt-Online verplicht om bepaalde informatie ten minste zeven jaar na het einde van het boekjaar te bewaren.
Na het einde van de klantrelatie behouden we uw naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer en aankoopgeschiedenis, zodat we u later een bevredigende service kunnen bieden in geval van terugkoop, klachten, verzekeringszaken en andere vragen. Tenzij u ons hebt laten weten dat u niet wenst te worden gecontacteerd, willen we u aanbiedingen en informatie kunnen geven over onze producten waarvan wij denken dat ze interessant voor u kunnen zijn.
Uw emailadres gebruiken wij voor het regelmatig toezenden van nieuws en producten van soortgelijke producten als die u als klant gekocht heeft bij Munt-Online. Uw email-adres zal niet worden verhuurd of verkocht aan andere partijen. Uw emailadres zullen wij op uw eerste verzoek (kan via 1 klik in elke e-mail) direct blokkeren voor de ontvangst van verdere e-mails. Ook kunt u ons dit schriftelijk verzoeken via traditionele post, danwel via privacybescherming@munt-online.nl. Uw email adres kan wel gebruikt blijven worden in communicatie met u door onze klantenservice.
Uw telefoonnummer kunnen we gebruiken om u telefonisch met nieuws en producten van soortgelijke producten als die u als klant gekocht heeft bij Munt-Online te bellen. Uw telefoonnummer zal niet worden verhuurd of verkocht aan andere partijen. Indien u hier geen prijs op stelt kunt u ons dit te allen tijde laten weten. U kunt ons dit schriftelijk verzoeken via traditionele post, dan wel via privacybescherming@munt-online.nl. Onze telefoonmedewerker zal echter ook elk gesprek eindigen met het noemen van uw “Recht op Verzet”, wat betekent dat u zich direct kunt afmelden. Hierna zullen wij u niet langer bellen.
Uw huisadres gegevens kunnen we gebruiken om u per post met nieuws en producten te zenden van soortgelijke producten als die u als klant gekocht heeft bij Munt-Online. Uw huisadres zal niet worden verhuurd of verkocht aan andere partijen. Indien u hier geen prijs op stelt kunt u ons dit te allen tijde laten weten. U kunt ons dit schriftelijk verzoeken via traditionele post, dan wel via privacybescherming@munt-online.nl.
Uw IP adres wordt als verificatie opgeslagen bij uw bestelling, danwel als u ons heeft laten weten onze nieuwsbrieven te willen ontvangen, danwel niet meer wenst te willen ontvangen.
Van geïnteresseerden die niets kopen maar alleen onze nieuwsbrief wensen te ontvangen, slaan we de volgende gegevens op:
In dit geval verwijderen wij uw gegevens na 2 jaar nadat u voor het laatst een email van ons geopend heeft. Indien u hier geen prijs op stelt kunt u ons dit te allen tijde laten weten. U kunt ons dit schriftelijk verzoeken via traditionele post, danwel via privacybescherming@munt-online.nl.
Uw geboortedatum gebruiken we om u op uw verjaardag een speciale munt-aanbieding te doen. Indien u hier geen prijs op stelt kunt u ons dit te allen tijde laten weten. U kunt ons dit schriftelijk verzoeken via traditionele post, danwel via privacybescherming@munt-online.nl.
Het betalen van uw bestellingen bij Munt-Online verloopt via een externe partij. Deze heet PAY.NL en verzorgt al uw betalingen aan Munt-Online via IDEAL , Pay Pal, CREDITCARD, en RIVERTY (voorheen AfterPay). Als u ervoor kiest om achteraf te betalen via Riverty, dan wordt u tevens (separaat) verzocht akkoord te gaan met de voorwaarden van Riverty. Munt-Online heeft met beide partijen een overeenkomst getekend welke uw privacy waarborgt.
Munt-Online heeft alleen inzicht tot uw bank, PayPal en creditcard gegevens indien u ons deze gegevens in het kader van uw betaalopdracht heeft verstrekt via PAY.NL of via onze betaalrekening indien u de factuur ‘handmatig’ overmaakt.
Rechtsgronden van onze verwerkingen
De rechtsgronden voor onze verwerkingsdoeleinden zijn:
Als u uw persoonsgegevens niet wenst te verstrekken dan bent u daar geheel vrij in. U kunt dan echter geen gebruik maken van onze diensten.
Beveiligen van persoonsgegevens
Munt-Online heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beveiligen tegen vernietiging (per ongeluk of onrechtmatig), verlies, misbruik, vervalsing, ongeoorloofde toegang of verspreiding of enige andere vorm van onrechtmatige verwerking van uw persoonsgegevens.
Onze systemen zijn met password beveiligt, hebben locatiebeveiliging en alle gebruikte computers beschikken over de meest recente beveiligingsupdates en virusscanners. Onze websites zijn beveiligd via het https:// SSL-protocol
Indien u betaalt via PAY.NL en de gewenste betaalmethode heeft gekozen gaat u automatisch naar de beveiligde omgeving van de gekozen aanbieder. Ook bij PAY.NL bevindt u zich reeds in een beveiligde omgeving.
Wat zijn uw rechten?
U heeft altijd het recht om aan Munt-Online te vragen of (en zo ja, welke) persoonsgegevens van u worden verwerkt. Als u dit wilt weten dan kunt u ons verzoeken om een schriftelijk overzicht van die gegevens.
Indien u van mening bent dat uw gegevens niet juist zijn of dat Munt-Online uw gegevens (of specifieke gegevens) niet mag verwerken dan kunt u ons verzoeken om uw gegevens te wijzigen of te verwijderen.
Munt-Online laat u zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen vier weken, weten in hoeverre Munt-Online aan uw verzoek kan voldoen.
Voordat een dergelijk verzoek in behandeling wordt genomen, kan Munt-Online een legitimatie aan u vragen. Stuur uw verzoek aan Munt-Online via privacybescherming@munt-online.nl of via Munt-Online, Postbus 1219, 2400 BE Alphen aan den Rijn.
Indien u geen e-mails, email nieuwsbrieven, marketingmateriaal, telefoon aanbiedingen e.d. wenst te ontvangen dan kunt u dat ook op dezelfde manier aan ons kenbaar maken.
Intrekking van uw toestemming maakt eerdere verwerkingen gebaseerd op toestemming niet onrechtmatig, maar zorgt ervoor dat de verwerking moet worden beëindigd en uw gegevens (na afloop van de bewaartermijn) moeten worden vernietigd, tenzij er een andere wettelijke grondslag is voor het verwerken van uw gegevens.
Marketing
Uw persoonsgegevens worden door Munt-Online gebruikt om u nieuws en producten van soortgelijke producten als die u als klant gekocht heeft bij Munt-Online te informeren. Hiervoor hoeft Munt-Online geen expliciete toestemming te vragen zolang wij u als bestaande klant benaderen met aanbiedingen van soortgelijke producten. Deze toestemming is wettelijk bepaald en kunt u tevens terugvinden op de website van www.autoriteitpersoonsgegegevens.nl
Uw persoonlijke gegevens zullen niet worden verhuurd of verkocht aan andere partijen.
Als u geen prijs stelt op informatie op nieuws en producten van soortgelijke producten als die u als klant gekocht heeft (per post, email telefoon etc.) kunt u dit aan ons weten. Stuur uw verzoek aan: Munt-Online via privacybescherming@munt-online.nl of via Munt-Online Postbus 1219, 2400 BE Alphen aan den Rijn.
Gebruik van cookies
De websites van Munt-Online maken gebruik van cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die op uw computer, tablet of mobiele telefoon worden geplaatst als u onze websites bezoekt. Wij gebruiken cookies voor de volgende doeleinden:
Sommige cookies zijn noodzakelijk. Door deze cookies kunt u gebruikmaken van functionaliteiten op de websites, bijvoorbeeld voor het gebruik van het vragenformulier, onlineklant worden,
Google Analytics (Analytische cookies)
Munt-Online maakt gebruik van de Analytics-dienst van Google. Met Google Analytics cookies worden statistieken van de gebruikers van onze websites verzameld. Daarbij is de privacy van de bezoekers van onze websites gewaarborgd door de privacy- maatregelen die wij hebben genomen.
Google deelt geen anonieme data met derden. Lees hier het Privacy Statement van Google.
Social Media (Functionele cookies)
Onder de buttons op de website van Munt-Online zijn buttons opgenomen waarmee u deze nieuwsberichten gemakkelijk kunt delen met verschillende sociale netwerken, waaronder Facebook, LinkedIn en Twitter.
De buttons werken door middel van stukjes code die direct van deze partijen afkomstig zijn. Daarin zitten ook cookies verwerkt. Deze cookies onthouden bijvoorbeeld of u bent ingelogd bij desbetreffende partij. Wij hebben geen invloed op deze cookies. Wij raden u wel aan om de privacy- en cookieverklaringen van deze partijen regelmatig te raadplegen. Dit betreft de onderstaande partijen:
Google AdWords (Advertentiecookies)
Voor sommige marketingcampagnes maken wij gebruik van de advertentiedienst Google AdWords. Om de effectiviteit van de marketingcampagne te meten wordt er gebruikgemaakt van een cookie. Deze houdt namelijk bij wanneer er een aankoop wordt gedaan of wanneer er een formulier wordt ingevuld.
Daarnaast maken wij voor enkele campagnes gebruik van “remarketing” via Google AdWords. Dat is een vorm van adverteren waarbij onze advertenties getoond worden aan gebruikers die eerder één van onze websites bezocht hebben.
Dat betekent dat de advertenties van Munt-Online aan u kunnen worden getoond op websites die behoren tot het Google Display Network en op de websites van partners van Google. Google, en derde partijen, maken dus gebruik van cookies om u onze advertenties te tonen. Uw gegevens kunnen tevens op andere wijzen door Google en derden worden gebruikt om onze diensten en marketingcampagnes te verbeteren.
Als u niet wilt dat Google cookies gebruikt om advertenties aan u te tonen, dan kunt u de Advertentie-instellingen van Googlegebruiken om de advertenties te beheren die u te zien krijgt. U kunt zich tevens afmelden voor ‘Personalisatie van advertenties’.
Google deelt geen anonieme data met derden. Lees hier het Privacy Statement van Google.
Facebook (Advertentiecookies)
Voor sommige marketingcampagnes maken wij gebruik van Facebook-advertenties. Facebook gebruikt mogelijk cookies, webbakens en andere opslagtechnologieën voor het verzamelen en ontvangen van gegevens van de bezoekers van de websites van Munt-Online.
Deze gegevens kunnen gebruikt worden voor het aanbieden van services op maat en gerichte advertenties. Facebook zal deze gegevens niet vrijgeven aan externe partijen of andere adverteerders, tenzij zij daartoe wettelijk verplicht zijn. Indien u niet wilt dat Facebook de gegevens verzamelt en gebruikt, dan kunt u dat aangeven op de website http://www.youronlinechoices.eu/.
Tevens maken wij voor enkele campagnes gebruik van “remarketing” via Facebook. Dat is een vorm van adverteren waarbij onze advertenties getoond worden aan gebruikers die eerder één van onze websites bezocht hebben.
Facebook deelt geen informatie met derden. Lees hier het Privacy Statement van Facebook.
Affiliate netwerken (Advertentiecookies)
Voor sommige marketingcampagnes maken wij gebruik van Affiliate netwerken. Een affiliate werkt als een makelaar voor onze advertenties. Onze advertentie wordt dan aangeboden bij offline en digitale partijen die over een eigen klantenbestand beschikken. Onze marketingcampagne wordt dan door deze partij onder haar eigen klantenbestand aangeboden. Deze partijen gebruiken mogelijk eigen cookies, webbakens en andere opslagtechnologieën voor het verzamelen en ontvangen van gegevens van de bezoekers van de websites van Munt-Online.
Pas als een klant een aankoop verricht bij Munt-Online, of zich inschrijft voor de Munt-Online nieuwsbrief, worden de persoonlijke gegevens door ons verwerkt.
Cookies uitzetten in uw browser
De meeste browsers zijn standaard ingesteld om cookies te accepteren. Als u niet wilt dat websites cookies op uw computer op kunnen slaan, dan kunt u uw browserinstellingen aanpassen. U kunt ervoor kiezen om alle cookies te blokkeren. Het is ook mogelijk om alleen de cookies toe te staan van de website die u bezoekt, terwijl u de cookies blokkeert van andere sites die eigenaar zijn van onderdelen op de website. De naam voor deze functie is afhankelijk van de browser die u gebruikt. Bij Google Chrome heet deze functie bijvoorbeeld "Indirecte cookies blokkeren". Het is mogelijk dat sommige functies van onze websites niet correct functioneren als cookies zijn uitgeschakeld in uw browser.
Klikgedrag
Op de websites van Munt-Online worden algemene bezoekgegevens bijgehouden, zoals de meest geraadpleegde pagina’s. Het doel hiervan is om de website te optimaliseren. Ook kan Munt-Online de gegevens gebruiken om meer gerichte informatie op de site te zetten. Hiermee kan Munt-Online haar dienstverlening aanpassen aan de wensen van klanten.
Links naar andere sites
Op de websites van Munt-Online zijn enkele links naar websites van andere partijen opgenomen. Munt-Online draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de wijze waarop deze partijen met uw gegevens omgaan. Kijk daarom of de door u bezochte site een privacyverklaring bevat. Zo ja, lees deze om te zien of u zich kunt vinden in het daarin beschreven privacy beleid van de betreffende partij.
Het privacy- en cookiebeleid is enerzijds afgestemd op de diensten/producten die wij leveren en anderzijds op het gebruik en de mogelijkheden van onze websites. Aanpassingen aan de diensten of websites, kunnen leiden tot wijzigingen in het privacy- en cookiebeleid. Aanpassingen en wijzigingen zullen direct worden gepubliceerd op deze webpagina. Het is daarom raadzaam om regelmatig het privacy- en cookiebeleid te raadplegen. Zo weet u te allen tijde hoe wij met uw gegevens omgaan. Wij controleren zelf ook regelmatig of we aan dit privacy- en cookiebeleid voldoen.
Heeft u vragen of opmerkingen over ons privacy beleid, dan kunt u deze richten aan: Munt-Online via privacybescherming@munt-online.nl of via Munt-Online, Postbus 1219, 2400 BE Alphen aan den Rijn.
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 - De prijs
Artikel 12 - Nakoming en extra garantie
Artikel 13 - Levering en uitvoering
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 - Betaling
Artikel 16 - Klachtenregeling
Artikel 17 - Geschillen
Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 19 - Algemene Voorwaarden Riverty - Achteraf betalen (voorheen AfterPay)
Artikel 20 - Algemene Voorwaarden In3 - Gespreid betalen in 3 termijnen
Bijlage I: Modelformulier voor herroeping
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
4. Dag: kalenderdag;
5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
Munt-Online
Postbus 1219
2400 BE Alphen aan den Rijn
E-mailadres: klantenservice@munt-online.nl
KVK nummer: 61932817
Btw-identificatienummer: 854555146B01
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het postbusadres en/of het email adres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst;
f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Bij producten:
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
7. deze paragraaf is niet van toepassing.
8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
4,5,6 zijn niet van toepassing.
7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
9. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
11. Paragraaf is niet van toepassing;
12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
13. Paragraaf is niet van toepassing;
14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Opzegging:
1. De consument kan een overeenkomst die voor een bepaalde of onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Indien u uw bestelling afrekent via Riverty (achteraf betalen) gaat u tevens akkoord met de Riverty voorwaarden op: https://documents.riverty.com/terms_conditions/payment_methods/invoice/nl_nl/default en het Privacy Statement dat te vinden is op https://www.riverty.com/nl-nl/privacybeleid/.
Indien u uw bestelling afrekent via In3(gespreid betalen in 3 termijnen) gaat u tevens akkoord met de In3 voorwaarden op: https://www.payin3.nl/betalingsvoorwaarden/.
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
- Aan: Munt-Online
Postbus 1219
2400 BE Alphen aan den Rijn
klantenservice@munt-online.nl
- Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
herroept/herroepen*
- Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
- [Naam consumenten(en)]
- [Adres consument(en)]
- [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.